WYCIECZKA DO BYDGOSZCZY, TORUNIA I MALBORKA

17-18 czerwca klasy IV-VI wraz z p. Żanettą Penkowską, p. Danutą Bulczak i p. Danutą Reglińską pojechali na wycieczkę do Bydgoszczy, Torunia i Malborka. Na początku odwiedziliśmy Europejskie Centrum Pieniądza w Bydgoszczy. Następnie zwiedziliśmy Muzeum Mydła i Historii Brudu w Bydgoszczy-jedyne takie muzeum w Europie. Każdy z nas własnoręcznie wykonał zapachowe mydełko, które zabrał do domu na pamiątkę. Potem pojechaliśmy do Exploseum, dawnej fabryki dynamitu. Było tam bardzo ciekawie. Poza tym, że mogliśmy  poznać historię tego miejsca i dowiedzieć się kim był Alfred Nobel, mieliśmy okazję uświadomić sobie, jakie straszne są skutki wojen na świecie. Atrakcją była niewątpliwie okazja do założenia hełmów żołnierskich i potrzymania karabinów i strzelb, oczywiście nienaładowanych! I tak minął pierwszy dzień naszej wycieczki. Noc spędziliśmy w Toruniu w Forcie IV, dawnych koszarach wojskowych. Spaliśmy na bardzo niewygodnych łóżkach, które głośno skrzypiały, co wcale nam nie przeszkadzało, bo miejsce było naprawdę wyjątkowe. Przy blasku pochodni mogliśmy je również zwiedzić i wziąć udział w lekcji historii „Jak zdobyć fort?”. Następnego dnia, po śniadaniu wyruszyliśmy na zwiedzanie Starego Miasta w Toruniu. Tam poznaliśmy panią przewodnik, która pokazała nam wiele ciekawych miejsc. W trakcie zwiedzania mieliśmy czas na zakup toruńskich pierników, widzieliśmy pomnik Mikołaja Kopernika, osiołka, żabek i pieska oraz oczywiście Krzywą Wieżę. Potem pojechaliśmy do Malborka. Tam zwiedziliśmy Zamek Krzyżacki, po którym oprowadzał nas pan przewodnik. I tak zakończyliśmy drugi, niestety ostatni już dzień naszego wyjazdu. Bardzo jesteśmy zadowoleni, że w tak krótkim czasie mogliśmy zwiedzić i zobaczyć wiele ciekawych miejsc.