AKCJA "11 LISTOPADA"

Z okazji dnia 11 listopada nasza szkoła przystąpiła do Akcji społecznej Fundacji Rodziny Józefa Piłsudskiego i Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. Otrzymaliśmy darmowo 200 kartek z nadrukiem ,, Mamy Niepodległą .”  Aby podkreślić wielkość święta wypisaliśmy kartki oraz je zaadresowaliśmy do bliskich naszemu sercu osób! Wszystkie kartki zostały bezpłatnie wysłane pocztą. Organizatorem tej akcji była pani  Danuta Klajn.

Paulina

ŚLUBOWANIE PIERWSZAKÓW
Uroczystości

W czwartek 24 października, odbył się dzień ślubowania i pasowania klasy I na uczniów naszej szkoły. Klasa IIa przygotowała dla nich test by uświadomić wszystkim, że klasa I zasługuje na tytuł ucznia. Gdy pozytywnie zdali egzamin,  zostali pasowani na ucznia, przez panią dyrektor Aleksandrę Dąbrowską - Konkol. Na tą uroczystość, oprócz rodziców również zaproszony został ksiądz proboszcz kanonik Bogdan Drozdowski, który poświecił tornistry i ich zawartość. Pod koniec uroczystości klasa I otrzymała upominki od rady rodziców, klasy IIb, oraz księdza proboszcza. Po uroczystości dzieci jak i rodzice udali się na poczęstunek.

PAULINA, KORNELIA

WYCIECZKA DO PELPLINA, GNIEWU I PIASECZNA
Wycieczki

Dnia 24października2013r. została zorganizowana wycieczka dla klas III-VI do Gniewu Pelplina, Piaseczna. Najpierw udaliśmy się do Pelplina, jadąc widzieliśmy krzyż Jana Pawła II. W tym miejscu Ojciec św. odprawiał Mszę św. w czasie pielgrzymki w 2000 roku.
W Pelplinie zwiedzaliśmy Katedrę Pelplińską. W drodze do Muzeum Diecezjalnego ,gdzie znajduje się słynna Biblia Gutenberga widzieliśmy rzeźbę Błogosławionego Jana Pawła II
i dom biskupa Ryszarda Kasyny.  Później udaliśmy się w drogę do Gniewu tam zwiedziliśmy zamek krzyżacki. Uczestniczyliśmy również w widowisku Pt. ,, Wakacje z duchami”. Później zwiedzaliśmy kościół Matki Boskiej Pasiecznej zwanej Królową Pomorza i Jedności. W drodze do domu, w autokarze odbył się quiz o tym co zapamiętaliśmy z wycieczki , wygrała Kornelia Węsierska z V kl. Wycieczka ta była bardzo udana i ciekawa. Cieszymy się , że mogliśmy być w stolicy Diecezjalnej.

Kornelia Płotka

WYCIECZKA DO GDAŃSKA
Wycieczki

Dnia 21 października uczniowie kl. „0”, „I”, „IIa”, „IIb” oraz „III” wraz z opiekunami p. Haliną Winczewską, p. Danutą Klajn oraz p. Bogumiłą Okroj  uczestniczyli w wycieczce do Gdańska. W programie wycieczki była lekcja w kinie Pt. „”Świat dźwięków”, w czasie której dzieci dowiedziały się jak tworzy się ścieżkę dźwiękową w filmie animowanym. Następnie obejrzały film „Rio”. Bawiły się na największym w Polsce placu zabaw „Loopys Word” i wzięły udział w lekcji z pierwszej pomocy.

D. Klajn

DZIEŃ NAUCZYCIELA

W poniedziałek  14 października  2013 roku  w naszej szkole obchodziliśmy bardzo wyjątkowe i ważne święto,  mianowicie  Dzień Komisji Edukacji  Narodowej, zwany  powszechnie Dniem  Nauczyciela.  Ten wyjątkowy  dzień  został  powołany  w  1773 roku.   Na ten szczególny  dzień  klasa  VI  przygotowała  scenki  dotyczące  trudu  i  wychowania  uczniów  przez  nauczycieli.  Po  występie  najstarszych  uczniów  naszej  szkoły  ze  swoimi  wierszykami  wystąpiła  klasa  "0".  Pod  koniec akademii Samorząd Uczniowski złożył najserdeczniejsze życzenia wszystkim pracownikom szkoły oraz  wręczył rozkwiecone  słoneczniki, które były zwieńczeniem całej uroczystości.

Marcelina, Kornelia

DZIEŃ PAPIESKI

13 października w całej Polsce obchodziliśmy Dzień Papieski. W tym roku był to już XIII wspólny dzień, który przeżywaliśmy pod hasłem: ‘’Jan Paweł II – Papież Dialogu.”

Z okazji tego wielkiego święta uczniowie naszej szkoły wystąpili w kościele parafialnym pod wezwaniem św. Józefa w Wygodzie. O godz. 16.00 rozpoczęliśmy nabożeństwo papieskie połączone z różańcem. Szkolny chórek ,,Smyczek”  ubogacił te rozważania śpiewając różne piosenki religijne oraz najukochańszą i wzruszającą pieśń Jana Pawła II - ,, Barka”. Na koniec cały kościół uczcił relikwie bł. Jana Pawła II.

Każdy Dzień Papieski wywołuje w nas fale dobrych, wzruszających wspomnień o Człowieku,  który zawsze zadziwiał i ciągle zadziwiał świat.

Czytaj więcej    ..
ŚWIĘTO ZIEMNIAKA 2013

29 września 2013r. przy Szkole Podstawowej w Lisich Jamach po raz 13 odbył się festyn pod nazwą „Święto Ziemniaka”. Dzięki współpracy nauczycieli, pracowników, rodziców, sołectw, ludzi dobrej woli, ludzi wielkiego serca – sponsorów, można było  spędzić to niedzielne popołudnie w gronie rodziny, przyjaciół i znajomych.
Przybyłym gościom organizatorzy przedstawili krótki kalendarz rolniczy związany z uprawą ziemniaków.
” PAŹDZIERNIK STOI U DWORA, WYKOP ZIEMNIAKI Z POLA”.

Czytaj więcej    ..
Wybory do samorządu szkolnego

23.09.2013 r. odbyły się wybory do  samorządu uczniowskiego. Swoje kandydatury zgłosili uczniowie: Paulina Górlikowska, Marcelina Domaszk, Kornelia Płotka, Klaudia Płotka, Maciej Toczek. Opiekunem samorządu mógł zostać każdy z nauczycieli  pracujących w naszej szkole. Swój głos na wybranego kandydata mogli oddać uczniowie począwszy od klasy 3 do 6. O godzinie 9:50 ruszyliśmy do urny. Po godzinie ogłoszono wyniki wyborów. Wyniki były następujące:

Przewodnicząca – Paulina Górlikowska
Zastępca – Kornelia Płotka
Skarbnik – Marcelina Domaszk
Opiekun – p. Bogumiła Okroj

Wszyscy bardzo ucieszyliśmy się z takiego wyniku. Mamy nadzieję na miłą i efektywną współpracę.